Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, December 4, 2010

Dia...

Semakin lama semakin aku terasa aku jatuh terlalu dalam dengan perasaan sendiri. Aku tak pasti apa yg aku alami sebenar2 nyer. Aku tau perasaan aku ini hanyalah berpihak kepada satu pihak sahaja. Bak kata perpatah melayu, bertepuk sebelah tangan. Aku sedar semua itu tp aku tidak mengendah kn nyer kerna aku terlalu sayang kn dia. Aku tak sepatut nyer memperlakukan diri ku seperti itu. Tapi kerna sudah sayang aku mengetepikan dan mengiya kan perasaan aku. Aku terus hanyut dengan perasaan yg tidak diketahui oleh dia. Aku sayang padamu..itu lah perkataan yg selalu bermain di kepala otak ku bila aku terkenang kn dia. Aku tau dia sudah berpunya dan aku tau siapa gadis di hati nyer. Aku juga tau kisah mereka. Dia tidak bahagia bersama gadis itu. Aku tau dia terseksa dengan sikap gadis itu. Dari mana aku tau??Aku tau dari diri nyer. Dia byk bercerita dengan ku perihal ketidakpuasan hati nyer. Aku hanya mampu mendengar dan memberi sedikit pendapat. Aku tau dengan aku mendengar dan melontar kn pendapat ku tentang maslah nyer, aku berasa bahagia. Sekurang2 nyer aku membantu dia meringan kn beban dikepala nyer. Aku laku kn itu kerna aku sayan kn dia. Hanya dia yg aku rasa ada dalam hati aku. Setiap kali aku membuka Facebook ku, perkara pertama yg akan aku lakukan adalah melihat sama ada dia online atau tidak. Jika dia online aku seronok. Kerna aku berasa dekat dengan nyer. Tapi jika dia online sekali pun. Jarang aku menegur nyer. Aku tidak mau menampak kan yg aku sentiasa memerhati kn nyer. Aku tau ramai gadis yg terila2 kn dia. Ramai gadis yg dia layan dalam FB tp aku tidak menghirau kn nyer. Aku tidak berasa apa2 tp kadang2 aku berasa cemburu bial melihat kemesraan dia dengan orang lain. Tapi dia tidak mengetahui nyer. Biar lah aku tetap dengan perasaan ku ini. Aku tau perasaan ku ini boleh membunuh diri ku tp aku selesa begini. Aku sayang dia. Aku mau dekat selalu dengan dia. Biar lah aku bertepuk sebelah tangan demi dia. Aku yakin dengan kesabaran dalam diri aku, x mustahil suatu hari nanti dia akan nampak pergorbanan yg aku laku semata2 nk sentiasa dekat dengan dia. Suatu hari dia akan sedar kasih sayang aku hanya untuk dia selepas Allah dan family aku. Aku yakin dengan ketentuan Allah. JIka dia bukan jodoh aku suatu hari nanti aku terima. Kerna Allah tau siapa yg trbaik untuk aku tp aku xpenah putus asa untuk terus menjadi kn dia milik aku. Aku yakin dia adalah orang boleh membimbing aku ke jalan yg benar. Allah memang sudah meneap kan siapa jodoh kita sejak kita masih janin lagi tp jika kita berusaha mencari yg terbaik untuk kita tak mustahil Allah akan satu kn kita dengan orang yg kita sayang dan kasihi sepenuh hati. Allah Maha Pengasih dan Penyayang. Aku masih mencari sekelumit cinta dari seorang insan yg aku sayang dengan sepenuh hati nurani aku. Dia y aku nanti2 kn. Dia juga lah yg aku dambakan dalam hidup aku. Aku sentiasa berdoa pada Allah agar jodoh aku adalah dia. Semoga Allah mendengar doa dan rintihan hati nurani aku yg ikhlas menyayangi dia kerna sayang dan cinta ku hanya untuk Allah, Rasul ku. Agama ku, kitab ku. keluarga ku dan dia. Aku sangat menharap kn mu menjadi teman hidup ku dunia dan akhirat. Aku selalu bermimpi untu merasai kehangatan cinta seteguh kasih Zulaikha kepada Yusuf. Tidak lupa kisah cinta Adam dan Hawa. Aku mengignin kan percintaan sperti itu. Tapi mampu kah aku memiliki nyer?? Insyaallah..nothin impossible if we tried our best. Allah always be at ourside just we can't see it.  Insyaallah, jika jodoh aku dan dia panjang dan Allah mendengar doa ku.

No comments:

Post a Comment